دیجیتال مارکتینگ

یک قدم قبل از شروع
در تعریف علمی دیجیتال مارکتینگ آمده: بازاریابی از طریق هر آنچه که بر بستر اینترنت رخ میدهد. امروزه با رشد روزافزون اینترنت و ضریب نفوذ بالای آن بین ایرانیها، هر شرکتی که در دنیای اینترنت برای خود جایی دست و پا کرده باشد قطعا آینده پایدارتری خواهد داشت. با توجه به این تعاریف جایگاه دیجیتال مارکتینگ در هر شرکتی همچون قلب تپندهای است که سایر فعالیهای شرکت را در قدم اول به گوش مردم و مشتریهایش برساند و در قدم بعدی مردم را ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات شرکت کند. فراموش نکنیم بخش اعظمی از مردم حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند و طبق آمار 75 درصد قبل از خرید هر چیزی در مورد آن در اینترنت جستجو میکنند. قبل از هر اقدامی باید به این سوالها پاسخ داد. آیا میخواهید شبها که درهای شرکت بسته است، مشتری امکان حضور داشته باشد؟ آیا میخواهید با مشتریان خود یک ارتباط مداوم داشته باشید؟ میخواهید حداقل یک بار نام برند شما بر روی گوشیهای همراه مشتریان و مردم دیده شود؟ میخواهید برای عموم مردم در دسترس باشید؟ فکر میکنید برای شرکت شما مهم است، در برابر دیدگان عموم مردم یا مشتریان قرار بگیرد؟ اگر پاسخ همه سوالهای بالا مثبت بود، پس شما به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.

مراحل انجام پروژه
استراتژی و محتوا
بررسی نقاط ضعف و قوت
تعیین KPI
شروع پروژه
کمپین
ارزیابی و گزارش
