ایده پردازی و سناریو نویسی

تحقیقات کیفی

به کمک روش های کیفی تحقیقات بازار از جمله برگزاری گروه کانونی (Focus Group)، مصاحبه عمیق حضوری یا تلفنی، مشاهده و سایر روش های نوآورانه، کسب و کارهای گوناگون به یک شناخت عمیق از مشتریان هدف خود دست پیدا می کنند. پروتکل های مورد استفاده در این دسته از تحقیقات توسط تیم متخصص و براساس تحلیل کسب وکار و مدل های مقالات علمی معتبر تهیه می شوند.

بررسی بازار و رقبا

نیازسنجی مشتریان، شناسایی Customer Gap، شناخت گرایش بازار، بررسی محصول از منظر ویژگی های مختلف مثل فعالیت های ترفیعی، قیمت و …، تجزیه و تحلیل بازار در راستای توسعه محصول یا توسعه بازار، بررسی بازار محصولات جایگزین، بررسی جایگاه رقبا و مشاهده بازار، شناسایی اولویت های مشتریان در انتخاب برند بخشی از مواردی هستند که در بررسی بازار و رقبا، مورد مطالعه قرار می گیرند.

تحقیقات بازار آنلاین

مشتریان شما عموما چه کلماتی را سرچ می کنند؟ در چه بسترهای آنلاینی حضور دارند؟ آیا عملکرد فعلی شما در فضای آنلاین مناسب است؟ مخاطبان در فضای آنلاین به چه سمت گرایش دارند؟ آیا در شبکه های اجتماعی به درستی فعالیت می کنید؟ فعالیت رقبای شما در فضای آنلاین چگونه است؟ پاسخ به همه این سوالات را تحقیقات بازار آنلاین به شما خواهد داد.

ارزیابی قابلیت عرضه محصول یا خدمت

اگر در ابتدای مسیر راه اندازی کسب وکار خود قرار دارید احتمالا با این سوال مواجه خواهید شد که” آیا بازاری برای این محصول یا خدمت وجود دارد؟” این شیوه از تحقیقات بازار به ورود مطمئن تر شما به بازار کمک خواهد کرد. پس اگر به دنبال معرفی یک محصول یا خدمت جدید، یا هدف قرار دادن مشتریان جدید و یا حتی جایگاه یابی جدیدی برای برند خود هستید، این شیوه از تحقیقات بازار مختص شماست.

مشاوره در زمینه استراتژی های تحقیقات بازار

اگر پتانسیل و نیروی انسانی لازم برای انجام تحقیقات بازار را دارا می باشید و تنها به دنبال متخصصانی برای ارزیابی داده های خود هستید، امکان دریافت مشاوره تخصصی از بیلاودمارکتینگ برای انتخاب بهترین روش تحقیقات بازار و تحلیل داده ها به نحوی که به نتایج عملیاتی برای کسب وکارتان منجر شود، وجود دارد.